zaterdag 31 maart 2012

Liefdesbrieven.

1872

Liefste,

Liefste mijn, mijn telegrammen kunnen
niet zo hartelijk zijn, want ze gaan door
zoveel militaire handen., maar je kunt mijn
liefde en verlangen tussen de regels lezen.
Mijn allervurigste gebeden zijn dag en
nacht bij je.

Ik zegen je en heb je lief, zoals een man
zelden gekoesterd werd. En ik kus alle
zozeer beminde plekjes en druk je teder tegen
mijn hart.

Voor altijd de jouwe. Je eigen vertrouwde vrouwtje


~

1888

Liefste,

Jack, ik zal mijn gevoelens vandaag
 niet verbergen. Ik werd wakker met jou
in mijn hart en op mijn lippen. Jack
vandaag houd ik verschrikkelijk van je.
De hele wereld is weg. Alleen jij bent er.
Ik wandel rond, kleed me aan, eet,
schrijf - maar de hele tijd adem ik jou.
Het leven is te kort voor onze liefde,
zelfs als we alle jaren elk ogenblik bij
elkaar bleven.

Je vrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten